donderdag 27 juli 2023

Even maar.

Nee, vandaag zag ik geen vlinders in onze tuin met al die regen, maar een paar weken geleden, toen de dagen gevuld waren met héél veel zon, kwam dit mooie exemplaar onze tuin bezoeken. Vorig jaar ook een keer, maar waren we te laat voor een foto. Ha, maar nu niet, wist de naam niet, maar dat kon ik opzoeken in het handige boekje dat laatst op de deurmat viel en niet alleen bij ons. KONINGINNEPAGE is de naam en hoewel de page eerst wat rusteloos heen en weer vloog, heeft de man hier in huis, na geduldig wachten, er toch een foto van kunnen nemen.


12 opmerkingen:

  1. Wat een mooie deze heb ik nog nooit in het echt gezien.
    Vlinders zijn zo leuk maar een kunst om ze een beetje op de foto te krijgen. Het is jullie goed gelukt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gefotografeerd Toos deze mooie vlinder op de buddleia oftewel vlinderstruik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige vlinder. En zo mooi op de foto gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat is ze mooi! Dit jaar zie ik maar heel weinig vlinders anders...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een prachtige foto's! Een straat bij ons in de wijk heet zo, mooie naam, mooie vlinder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig en zo goed gelukt met op de foto zetten. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh Toos wat een voltreffer, geweldig om deze vlinder in je tuin
    tegen te komen. Prachtige grote puimen heeft deze vlinderstruik.
    Met vlinders moet je inderdaad veel geduld hebben, je kan soms
    wel dertig foto's klikken en dan staan ze bijna allemaal met de
    vleugels naar boven gericht. PRACHTIGE foto's.

    Bedankt voor je berichtje op mijn blog, met mijn man gaat het een
    stuk beter gelukkig, bij mij lijkt het weer qua klachten slechter te gaan, vooral veel darmklachten, een continu misselijk en duizelig gevoel
    heel vervelend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's van een prachtige vlinder die hier veel voorkomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto’s, dat is geluk hebben.
    Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige vlinder en zo bijzonder om die in je tuin te zien!

    BeantwoordenVerwijderen