woensdag 5 juli 2023

Dwalende blik.

 

Meestal neem ik wat te lezen mee, een boek of een tijdschrift, maar deze keer had ik daar geen zin in. Ik wou een, zo klein mogelijke, tas meenemen en dan nog een die ik niet in mijn hand hoef te houden, een zo plat mogelijke "Crossbody Bag" dus.

Nou en als je dan in de trein zit kun je natuurlijk uit het raam kijken naar wat er allemaal in volle vaart aan je gezichtsveld voorbij raast. Maar ik liet mijn blik dwalen door de coupé. Vóór ons het halfronde tableau, handig om wat op te zetten of leggen, maar hé wat leuk die vlinders. En kijk nou, de kapstokhaakjes, ook vlinders. Mijn blik dwaalde omhoog, nou ja, het geperforeerde plafond, ook vlinders. Het was me nooit eerder opgevallen, het tableau wel, maar de rest niet. Was er nog meer, misschien wel, maar dat heb ik niet gezien. Daar kan natuurlijk iemand vóór hebben gezeten of gestaan. Weet je wat, ik kijk nog wel 'n keer.




7 opmerkingen:

  1. Leuk ja en nog leuker is dat je dat opeens opvalt en dan ga je verder kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heb je goed gezien. Ik ben al lang niet meer met de trein geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In gedachten zie ik je zitten Toos met die dwalende blik.
    Wat bijzonder om te zien en te ontdekken dat er echt wel
    over nagedacht is. Zoiets tovert toch een glimlach op
    je gezicht. Nu ben ik ook een beetje nieuwsgierig of je
    eens op een ander tijdstip eventueel nog meer vlinders
    kunt ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn leuk. Ik heb het ook nog nooit gezien terwijl ik toch regelmatig trein...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik betrap me er ook op dat ik altijd maar bezig ben. En als je dan eens ergens moet wachten dan ga je pas goed om je heen kijken. Dat zou ik veel vaker moeten doen en daar ook de tijd voor nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je het zag, dat je oog er op viel.
    Net wat Elizabeth schrijft, meestal ben je ‘druk’ terwijl er zoveel leuks/mooies te zien is. Groetjes Juffrouw Ooievaar

    BeantwoordenVerwijderen