maandag 17 juli 2023

Contrast.

Recht tegenover de watertoren staat dit gebouw. Het machinegebouw uit 1898. In de grote fabriekshal waar vroeger de waterpompen stampten, is nu een café-restaurant gevestigd en in tegenstelling met het begin deze morgen (zie vorig blog) was het personeel hier vriendelijk, de sfeer was goed, Simpel maar heerlijk geluncht op het buitenterras in de schaduw en aan het water.

Bovendien was het een mooi gebouw, zowel binnen als buiten.

Prachtig vonden wij het plafond, de industriële lampen en buizenwerk dat er nog was te zien.

Nou, had ik  vanmorgen meteen rechtsomkeer willen maken, hier heb ik echt zitten genieten. Maar toch moesten we verder, een stuk met de tram en een flink stuk nog lopen. De dag was nog niet om.






 

9 opmerkingen:

  1. Ik ben dol op dit soort gebouwen en het zo fijn dat ze een nieuwe bestemming krijgen waarbij de oorspronkelijke elementen in tact gehouden worden!
    En die lunch ziet er ook niet verkeerd uit...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh daar zou ik ook wel eens een kijkje in willen nemen. En een vorkje prikken is daar ook niet te versmaden zo te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb daar ook eens gegeten. Leuke plek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat je ook een andere ervaring opdeed. Je wilt zo graag dat het op alle fronten een beetje aardig verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hou van dit soort gebouwen, die mooie industriële elementen die zo goed bewaard zijn gebleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi gebouw. Ik vind het altijd heerlijk om mee te kunnen reizen via het blog. Die omelet met patatjes staat mij ook wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaaf en ook zo fijn dat zulke mooie gebouwen bewaard blijven

    BeantwoordenVerwijderen