woensdag 10 april 2019

Brabantse vlag.

Deze foto's stonden al een tijd klaar, maar ik kon nergens informatie vinden waarom of voor welke gelegenheid het bankje daar was geplaatst. Vandaag ( hoera ) heb ik het gevonden.


Toen Orthen, Engelen, Empel en Rosmalen in 2015 hun 1200-jarige naamsvernoeming vierden, gaf onze provincie aan elke jubilaris een zelfde "benkske" cadeau. De bankjes zijn te herkennen aan de rood-witte blokken van de Brabantse vlag en het wapen van Noord-Brabant op de achterkant. Dit bankje werd in Rosmalen, om onverklaarbare redenen, pas twee jaar nadat men het had gekregen geplaatst. Na vele telefoontjes met de gemeente ??? was er eindelijk contact met de juiste persoon en werd de plaatsing binnen twee weken geregeld. Hoe moeilijk kan het zijn !!!
Bron : de Rosbode.


9 opmerkingen:

  1. Misschien vonden ze het bankje niet leuk? Maar ik vind m wel leuk met die wapperende vlag erop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi bankje, vooral de achterkant met dat wapen. Maakt het net wat duurder.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, staat het zomaar ergens op de stoep?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Ageeth, de bankjes zijn bedoeld als ontmoetingsplekken voor mensen om met elkaar in gesprek te raken. Als je onderaan mijn blog op de link ‘bankjes’ klikt, vindt je bij het eerste bankje meer informatie.

      Verwijderen
  4. Een heel apart bankje in ieder geval. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kwam voorheen best wel regelmatig in Rosmalen, vrienden woonden daar. Het bankje ben ik nooit tegengekomen maar 'k vind wel leuk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het bankje staat bij Perron-3, het culturele hart van Rosmalen.

      Verwijderen
  6. Ik houd van dit soort bankjes... in eerste instantie doen ze me altijd aan Gaudi denken.
    Toen ik in de bloglijst een klein fotootje zag van dit bankje, dacht ik als eerste aan een quilt! Hij is echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Idd....het moet gewoon even geregeld worden! Mooi bankje is het, vooral met het wapen op de achterkant!
    Leuk om te maken, lijkt mij.

    Fijn weekend.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen