zondag 17 januari 2021

Ze zitten overal.

Afgelopen donderdagmiddag was het dan zover, na zijn digitale schoollessen zou hij komen. Onze jongste kleinzoon zou mij laten zien hoe je pokemons  kunt vangen. Een paar jaar geleden was dat ook al zo'n rage en nu is het hier onder de basisschool leerlingen ook weer helemaal in. Met vrienden spreken ze af en gaan samen, in de wijk op pad. Op zijn telefoon liet hij mij (op afstand) het stratenplan zien van onze omgeving. Hij ging meteen van start en bij ons in de huiskamer zaten er ook twee (nooit gemerkt), maar was wel blij dat ze er vriendelijk uitzagen. Turtwig en Weedle heten ze.

Die ging hij vangen door middel van een pokebal. Op het schermpje draaide hij met zijn vinger in het rond en dan raakt de bal het wezentje dat dan in de bal terecht komt. Je kunt zo'n pokemon ook evolueren, zei hij, door genoeg candy te hebben. Die candy kun je verdienen of voor sparen, dat weet ik niet meer. De candy (snoep) mag ook fruit zijn en ananas werkt het best. Ze worden er sterker van.


De blauwe van hierboven heet Skorupi en die zat dacht ik in de badkamer.
In de slaapkamer zat er geen een, pff, maar deze hier links zat in de tuin en zijn naam is Pachirisu. we keken nog in de garage, maar daar zat er ook geen.
In totaal vond hij er bij ons 7.
Ik vind het ongelooflijk hoe hij zo ontzettend veel namen kan onthouden, maar dat kon hij vroeger eigenlijk ook al als we het dinosaurus kwartetspel met hem speelde.
Ik kan dat allemaal niet, maar dat vind ik niet erg.
Het is nu tijdelijk weer helemaal hot en dat is best te begrijpen, én op het schermpje, én met vrienden wat doen, want normaal was er het voetbal, taekwondo, boekscouts, school........enz.
Ook niet verkeerd is, ze zijn buiten.
Hoe het allemaal precies werkt, ach dat zal ik niet onthouden, maar wat ik zeker wel onthoud is het enthousiasme waarmee hij de uitleg gaf en dat hij gezellig even bleef om wat te drinken. En op afstand blijven daar hoefden we ons ook geen zorgen over te maken, want hij vond dat wij het beste naast elkaar in de bank konden gaan zitten en hij wat verderop in een fauteuil, dan was de 1.50 m zeker gewaarborgd, de schat!


 

14 opmerkingen:

  1. Leuk joch in de wondere wereld van Pokemon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat het nu weer een rage is, dan hebben die kinderen
    lekker iets om mee bezig te zijn. ben jij er hardlopend
    achteraan gegaan Toos, haha ben je nu om. het zijn trouwens
    wel grappige kleurrijke wezentjes met inderdaad ingewikkelde
    namen. Wat een lieverd is het...............

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot voordeel dat ze idd buiten zijn èn in beweging.. Ik snap er ook helemaal niets van, maar dat maakt niet uit. Wat leuk dat hij het jou even kwam uitleggen. Dat is genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! Er zijn ook veel volwassen mensen die het spelen. Mijn oudste dochter doet dat ook! Niet mijn idee, maar zo komt ze veel buiten en maakt lange wandelingen!! Ook goed!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL mijn buurjongetje deed dat ook jaren geleden alweer, en ze zitten écht overal, zelfs in de tas van de postbode :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja die Pokemonrage van een paar jaar terug kan ik me nog herinneren. Maar oh jee, ze zitten zelfs in je huis, al zijn ze wel zo vriendelijk geweest om buiten de slaapkamer te blijven. Wat een moeilijke namen hebben ze trouwens, knap om ze te onthouden!
    Wat lief dat hij zo goed om de afstand dacht en dat jullie op de bank mochten zitten🙂.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha de Pokemonjagers zijn terug? Ik merk er hier in de straat nog niets van, maar mogelijk is die jeugd nog te jong. Leuk dat het kleinkind jullie wel even kwam uitleggen hoe je die monsters moet vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb geen idee hoe het werkt, maar het lijkt me leuk om op Pokemon jacht te gaan. Leuk dat de rage terug is, goed voor het buitenzijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dat ze zomaar in jullie woonkamer gevonden werden!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oeps, dat is voor mij allemaal akadabra ;) Fijn dat er geen in jullie slaapkamer zat!!
    Heerlijk lijkt me dat, je kleinzoon op bezoek, echt gezellig :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig, ook ik snap er geen hout van maar hier gingen de jongens ook vaak op pad. ( 20 tigers hè ) en als er 1 was germist waren ze zo weer vertrokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mijn dochter was ook fan van Pokémon toen ze nog op de lagere school zat. Elke ochtend naar de tv kijken ('Neem je nog een hap? Anders gaat de tv uit? (-: ) Fijn dat de jeugd op zo'n manier nog buiten kan spelen!

    BeantwoordenVerwijderen