dinsdag 19 januari 2021

Een stukje verder.

 

Wat een gepriegel, maar ik ben een klein stukje verder aan de Nederlandse kant. 
De molen staat erop en het was een oefening in draadjes tellen zal ik maar zeggen.
Komt natuurlijk dat het best lang geleden is dat ik kruissteken borduurde, maar het went alweer.

Nu ga ik verder aan de Franse kant.
Ik ga het om en om doen, ik spring van het ene naar het andere land, voor de broodnodige verandering.

Voor de Franse kant had ik weinig patronen, had zeg ik, want ik kreeg van ANNET enkele patronen via de mail toegestuurd en daar ben ik heel blij mee.

Wat is dat toch leuk, iemand onder de bloggers leest dat je wat nodig hebt en meteen wordt daarop gereageerd.
Dankjewel Annet.

Je patronen zijn nu op A 4 geprint, dus heel goed te zien en makkelijk te tellen.

Ik werk nu natuurlijk met het borduurgaren dat in huis is, dus de kleuren kunnen wat afwijkend zijn maar ik kom een heel eind in de richting en ach, niet perfect is ook goed.


13 opmerkingen:

  1. De molen is mooi geworden Toos, je blijft inderdaad tellen
    en vooral zoals je al schrijft als het een tijd geleden is
    dat je geborduurd hebt. Merk dat zelf ook, dat lijkt het
    na een tijdje alsof mijn ogen slechter zijn geworden en als
    ik dan weer even bezig ben zie ik alles een stuk beter.
    Lief van Annet dat je patroontjes hebt gekregen. De druiventros
    gaat ook mooi worden dat gaan we vast binnenkort bij je zien,
    succes met al die draadjes.......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, kruisjes borduren. Ik ben ook weer bezig, vind het zo ontspannend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk molentje, borduren is een fijne bezigheid. Ik doe het graag. Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik krijg spontaan zin om te gaan borduren bij het zien van je mooie molentje...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je zo geholpen bent. Wat zal dat een leuke lap worden vol vrolijke borduurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zal ik toch die doos met linnen, garen en patroontjes tevoorschijn trekken? Er liggen ook nog onafgemaakte spulletjes in. Krijg er weer zin in, maar dat gevoel ontstaat ook als ik lees over legpuzzels. Ben er nog niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt wel een molen in Staphorst, gezien de kleuren. Heel mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat borduren, je molentje staat echt gezellig, leuk dat je steeds over springt, maar inderdaad de draadjes tellen en alle kruisjes gelijk, ik moet regelmatig een kruisje opnieuw maken, ondanks de lamp en de loep bril :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat ik je met wat patroontjes kon helpen, ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Annet, ik zal regelmatig wat laten zien. Ben nu met de druiven bezig, maar het ligt even stil omdat ik nu weer met de letter B bezig ben.

      Verwijderen
  10. Knap van je want ik vind het inderdaad gepriegel. Geduld is niet mijn grootste deugd maar prachtig vind ik jouw borduurwerk wel!

    BeantwoordenVerwijderen