maandag 11 januari 2021

Simple comme bonjour !

Enkele van mijn blog lezers waren nieuwsgierig naar de constructie, die we hadden bedacht voor mijn loep.
Daarom laat ik dat hier even zien.
Het is echt heel simpel, maar zeker géén disign. 
maar dat maakt niets uit voor dit moment, want het is doeltreffend en daar gaat het om.

Kijk, men neme een stuk van een lichtleiding, een kleine lijmtang, een dun plankje en een loep.
De pijp van de lichtleiding, die nog recht is, buig je in de juiste vorm.
Dan hou je de gebogen leiding tegen de tafel en steekt de loep in de buis. 
Je kijkt hoe het geheel voor jou het makkelijkst werkt en dan klem je alles vast met de lijmtang.
Omdat het een ronde buis is, zit het plankje ertussen voor de stabiliteit.
Ik zit op dit moment nog steeds te werken aan de tuintafel die we, sinds Sinterklaas en Kerstmis, in de kamer hebben staan. 
Die schoven we, in verband met afstand houden, tegen de eetkamertafel, werkte perfect.
En nu moet ik zeggen, dat ik het misschien wel ga missen als hij weer naar de tuin gaat, want ik zit op een ideale plek, kan lekker knutselen en tegelijk heb ik perfect uitzicht op de t.v.
Nadeel is wel dat je niet alle rommel die je maakt zomaar kunt laten liggen.
Als ik in de werkkamer zit, trek ik de deur dicht en niemand die het ziet.
Maar ja, dat wisten we al "Elk voordeel heb zijn nadeel", toch ?


 


 

15 opmerkingen:

  1. Dit is ook creatief zijn, zeer goede oplossing!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat handig in elkaar gezet!
    Ik vind de Hollandse patronen eeg leuk uitzien, ga jij die borduren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk wat er allemaal op kan.
      Ben nu met de molen bezig .

      Verwijderen
  3. Fix met nix!
    Superhandig opgelost. Lekker dat je nu een standaard hebt. Heerlijk ook inderdaad zo'n plekje in de kamer. Het is gezellig. Voorlopig is het nog geen buitenzitweer dus de tafel kan nog even lekker blijven staan ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel handig en goed uitgevoerd.
    Ik gebruikte altijd de loep met een koord om mijn nek.
    Helemaal niet plezierig.
    Toen kreeg ik voor mijn verjaardag een daglicht loep lamp.
    Geweldig kan er niet meer zonder.
    Kan hem staand , naast de bank, of aan de eettafel vast zetten.
    Dus als je eens wat anders wil, een aanrader.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat handig gemaakt. Ik heb ook daglichtlamp maar gebruik hem zelden, stom hè. Fijn dat je zoveel werkruimte hebt, dat ga je zeker missen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :-) niks slimmers als een mens hé Toos, tof hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh heerlijk om te zien, zo zie je maar weer, een mens
    moet eigenlijk altijd in oplossingen denken.
    Enne......zou dat tafeltje nog lekker even laten staan, ook
    wel weer heel fijn om iemand om je heen te hebben en af en toe
    een blik op de TV te kunnen werpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb er maar één woord voor: briljant!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind het uitgekiend! Maar nu schijn je ook hoofdbanden te hebben met een loep en verlichting...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vernuftig bedankt Toos!!! En wat een mooi borduurwerk. De kaft van het boek ziet er trouwens ook erg leuk uit!
    Groetjes en een fijne dag daar.
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel slim bedacht. En mag best gezien worden.

    BeantwoordenVerwijderen