vrijdag 10 april 2020

CIRKEL ... Crea 5220.

Het was weer tijd om de tandwielen van onze fietsen, daar waar de ketting over loopt, te vernieuwen. Ik had al eens eerder gevraagd of ik de oude mocht hebben, maar had daar eigenlijk nog niks mee gedaan. Gelukkig lagen ze nog in de garage, want die nu van de fietsen werden verwijderd waren cassettes en die er nog lagen waren los. Een stuk makkelijker voor mij voor het doel wat ik voor ogen had. Eerst even goed schoon geborsteld en van vuil en vet ontdaan, toen aan de slag. Het woord deze week is CIRKEL, mooi toch om deze tandwielen daar voor te gebruiken. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb die wieltjes altijd mooi gevonden. Als achtergrond gebruikte ik een gedeelte van een krijt tekening, die ik ooit maakte op schilderles, toen we allerlei tekenmateriaal moesten uit proberen. Daar tekende ik de tandwielen op en ook de fietsjes, waarvan ik het tekeningetje vond op de landkaart die in het boek zat van "Vrienden op de Fiets".
Fijn Paasweekend, pas goed op jezelf en geniet van de dingen die je nog wel kunt doen.


16 opmerkingen:

  1. Heel leuk weeral! Wat ben jij toch creatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet het zien. Mooi hergebruik. Wij blijven binnen of in de tuin met Pasen. Goede dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je toch vindingrijk Toos, vind dit echt een
    SUPER originele uitwerking. En die oude tandwielen
    zijn ware kunstobjecten, misschien als schilderij,
    maar denk dat er nog veel meer creatiefs mee mogelijk is.
    De uitwerking is heel mooi en jullie op het lijf geschreven.

    Fijne Paasdagen......

    Lieve groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en slim om de tandwielen te laten zien voor je prachtige tekening, echt helemaal jouw ding.
    De tandwielen zijn al erg mooi van zichzelf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heel leuk gedaan toos, en ja genieten van wat je nog kunt dát is een fijne tip,
    mensen kunnen zo klagen maar er is nog zóveel ....

    geniet van het weekend hé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze uitwerking is op je lijf geschreven! Wat leuk om jullie fietsleven te combineren met het woord van deze week. En de achtergrond past er perfect bij! Leuk trouwens dat je op schilderles hebt gezeten. Is het lang terug?
    Tandwielen zijn inderdaad mooie objecten en die van jullie slijten natuurlijk 'snel' door de vele kilometers die jullie maken. Nu even rust en na de Paas weer lekker opstappen.
    Mooi huistuin-weekend toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt er echt oog voor om het mooie in dingen te zien Toos. Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, wat leuk zeg...! Ik vind tandwielen ook mooi als vorm en als techniek niet minder. Dit is echt een gave uitwerking van het thema; jullie fietsen wat af!
    Fijn paasweekend, Toos...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een origineel idee. De tandwielen zijn prachtig en die heb je vast ergens opgehangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel origineel, o dat schrijft Miekequilt ook al zie ik.
    Op de ondergrond doen ze het heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja nooit zo naar tandwielen gekeken maar ik vind het ook mooie vormen. Mooie uitwerking van het woord.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als vrouw van een fietsenmaker zag ik direct dat het tandwielen waren, haha. Mooi toegepast Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie vormen en weer een hele mooie bladzijde in je schrift :)
    Ja, laten we dat maar doen, kijken naar wat wel kan :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen