vrijdag 24 april 2020

WOORDEN ... Crea 5220.

WOORDEN geschreven op een bord langs de dijk, als eerbetoon aan de zorg.
WOORDEN geschreven op nieuwe aanwijs borden om ons op het hart te drukken om toch zeker genoeg afstand te houden van elkaar.

We zagen al drie verschillende, deze twee en DEZE, die ik even geleden al liet zien.

WOORDEN op de voorpagina van de krant, daags na de persconferentie, over wat er gaat veranderen en wat nog niet.






En toen kwam ik tussen mijn knipsels opeens een uitgescheurde bladzijde tegen met WOORDEN uit het lied 'Als de liefde mar blef winnen' van Daniel Lohues.

Ik weet ook wel dat het voor heel veel mensen nooit meer goed kan komen.
Dat er heel veel leed en heel veel verdriet is voor degene die familie, vrienden en geliefden hebben verloren aan dit rot virus.
Maar ik plaats toch hier de tekst, om hoop te geven, dat het toch allemaal eens goed zal komen.

AS DE LIEFDE MAR BLEF WINNEN

Zolang de oostenwind blef weijen
zullen de blaadern blieben vallen
Zolang de boer zal blieben zeijen
zal de meulen blieben dreijen
Zolang de zunne mar blef schienen
kommen bloemen uut de knop
En as de kippen blieben leggen
kommen der kuukens uut de dop

Zolang het vuur zal blieben branden
schieten vonken naor de sterren
Zolang de zee rolt op de stranden
en der wark komp uut de handen
Zolang de kinder blieben zingen
en alles giet zoals het moet
En as de liefde mar blef winnen
komp 't allemaol wel goed

Zolang de lente maar blef kommen
en dan de zomer en dan de herfst
En as de winter maar blef dromen
van neije blaadern aan de bomen
Zolang de maon gewoon blef zörgen
veur zilv'ren licht en eb en vloed
En as de liefde mar blef winnen
komp 't allemaol wel goed...…..



17 opmerkingen:

  1. De tranen springen in mijn ogen. Wat een prachtige tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt wel zien dat je vaak op pad bent.. op de fiets natuurlijk, want dan kun je gemakkelijk van dit soort dingen een foto maken. Mooi is dat hè, dat overal mensen proberen elkaar een hart onder de riem te steken. Maar er komen dit jaar ook heel wat 'nieuwe' woorden tevoorschijn in onze samenleving als gevolg van de corona uitbraak...
    Het gedicht/lied vind ik mooi, natuurlijk is er mèèr... Maar die afwisseling van seizoenen zal blijven zolang de wereld bestaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie blog, en dat lied is prachtig, ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bemoedigende woorden in deze zorgelijke tijd.
    Wat een mooi gedicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de gekozen borden en krant al een mooie uitwerking voor het woord van vandaag, maar het gedicht is helemaal prachtig! (al moest ik soms wel even twee keer lezen om te begrijpen wat er stond ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat mooi Toos, maar ook verdrietig hé, ik ben bang dat het er zo nog wel even uit blijft zien, zorg goed voor elkaar en geniet van een heerlijk weekend he
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beautiful poetry...words that make the hearth and thoughts move. Yes, we are changing, Serene Weekend!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In veel opzichten een mooi blog.
    Mijn roots liggen in Oost-Nederland dus is deze tekst voor mij geen probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige tekst. Als fan van Daniël ben ik hier blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een mooi lied, echt ontroerend! Het bovenste bord/foto geweldig!!
    Groetjes en een fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig blog Toos, ja die borden die jullie inmiddels
    tijdens het fietsen al tegen zijn gekomen is hartverwarmend.
    Maar dat lied van Daniel Lohues, werkelijk PRACHTIG!!!
    We zullen vrees ik een lange adem moeten hebben maar
    uiteindelijk komp 't allemaol wel goed...…..

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is hoe dan ook belangrijk om te proberen positief te blijven. Dankjewel voor de tekst van Daniel Lohues, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi Toos, dank je wel. We moeten blijven vertrouwen dat het allemaal weer goed komt.

    BeantwoordenVerwijderen