vrijdag 1 maart 2019

GOAL ... Crea 5219

Goal is het woord van deze week en dan denk je in eerste instantie aan voetballen. Goal is ook Doel en daar kom je verder mee. Man en ik raakte in gesprek, hebben wij nog DOELEN op onze leeftijd ( alle twee rond de 70 ). Jazeker. we dragen ons steentje bij aan het DOEL om de plastic soep te verminderen, we hebben zonnepanelen en sinds kort zijn we ook mede investeerders in een windmolen. Ons DOEL is ook om te proberen ( en ik zeg proberen, want dit heb je niet altijd zelf in de hand ) zo gezond mogelijk te blijven door gezonde voeding en voldoende beweging. En van beweging hebben we weer een speciaal DOEL voor dit jaar, het fietsen van de Elfstedentocht.
Voor deze week knipte ik een stuk van Friesland uit een landkaart en omcirkelde ik de elf steden. Ik maakte een zakje van de VLAG VAN FRIESLAND en daar bewaar ik de blauwe rondjes met de knooppunten in, want we volgen de tocht via een knooppunten route.
De foto is van het ELFSTEDENMONUMENT "It sil heve" waar ik in 2006 was met een vriendin. We fietsten toen de Rietland-Hanze route.
Het kleine driehoekje rechts op het blad knipte ik uit een doosje waar Fries roggebrood in zit en toen ik de tekst op het doosje ging lezen zag ik dat het bedrijf waar dit roggebrood wordt gebakken, op de route ligt, Hallum. Kijk en dat vind ik dan weer leuk, jaren eten we dit brood al en natuurlijk valt dat niet op, maar nu komt het nog echt op ons pad ook, grappig.


12 opmerkingen:

  1. Wat heb je het thema leuk uitgewerkt! En je hebt het heel persoonlijk vertaald naar jullie situatie. Ik had je veel jonger geschat, maar dat maakt niet uit hè..
    Ik kan wel achter jullie doelen staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je het thema geweldig leuk verwerkt. Heel leuk om jullie te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat noem ik nog eens en doel. De elfstedentocht fietsen. Bij ons blijft fietsen toch voorlopig nog woon-werkverkeer en een rondje door de stad. Ik vind dat je het woord deze week weer mooi hebt weergegeven.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Net als Elizabeth dacht ik dat je jonger was; grappig toch hoe we een beeld maken naar aanleiding van dat wat we zien en lezen.😉 Dat betekent dus dat ik je nog zo lekker 'jong' vind, compliment dus!
    Genoeg goede doelen bij jullie! Mooi zoals je de Elfstedenfietstocht hebt uitgewerkt. Ik hoop dat jullie straks prachtig weer hebben wanneer jullie hem gaan fietsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er echt wat creatiefs van gemaakt. En leuk zo'n ontdekking van het roggebrood.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is goed om een doel te hebben, vooral als dat je gezondheid betreft. En jullie blijven lekker in vorm door al dat fietsen. Leuk weergegeven, Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. geweldig Toos, dat houdt jullie jong :-) ga zo door :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke uitwerking en wat een geweldig doel voor deze zomer.
    Daar gaan jullie vast veel plezier aan beleven. Wij zijn dus leeftijdgenoten. Ik word volgende week 70.
    Wij hebben, n.a.v. fysieke problemen die niet meer volledig zijn op te lossen, helaas de doelen moeten bijstellen, maar met nieuwe fietsen en een zwaardere accu komen we nog een heel eind.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo leuk dat je mijn blog tegen kwam en een berichtje achter liet ook.Ik zie dat je met Elizabeth en nog andere bloggers mee doen met de opdrachten.Mooi geschreven, doelen moeten er zijn, en ja soms wat bijgesteld. Elfstedentocht heel bekend voor ons. Pinketer- maandag de grote dag, ik begrijp dat jullie de tocht in etappes fietsen. en niet op 1 dag massaal door de provincie trappen. Wel zo mooi om van het Friese land te genieten.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen