dinsdag 17 november 2020

Nieuw model.

 

In juni maakte ik de eerste MONDKAPJES. Een model met plooien en ik maakte er daarna nog veel meer, ruimt lekker de restjes stof op. Nu zag ik laatst op het blog van MARJAN een ander model en daar zijn dochter en ik mee aan de slag gegaan. We maakten er nog meer dan je hier ziet, maar die waren al uitgedeeld voordat ik er foto's van had gemaakt.

Een heel fijn model is het, je brilglazen beslaan bijna niet meer en dat is fijn (dankjewel Marjan) en afgelopen zondagmiddag met die regen heb ik er ook nog enkele gemaakt. Blogde ik vrijdag al over de engel die hier al zoveel jaren in huis lag, nu maakte ik sommige mondkapjes van stof die ik in 2012 kocht in FRANKRIJK tijdens een rondje "vide grenier". In Gignac of in Estivals, dat weet ik niet meer, maar dat doet er natuurlijk niet toe. De gele stof met de bloemen komt daar vandaan, die met de wijn etiketten en ook het rood/wit ruitje, al lijkt het bijna wel Brabantsbont. De andere zijn echt rest stoffen of iets van gedragen kleding. Weet je wat ik nu zo leuk vind, als je de kapjes vouwt zoals hierboven lijken het wel tasjes, zei ik tegen onze dochter. En wat doet zij, zij maakte een mondkapjestas, ik vind het wel lachen !



12 opmerkingen:

  1. Wat een giller zeg dat je dochter van het model een tas
    heeft gemaakt en het is zeker een leuke tas geworden.
    Ze zijn zeker heel handig deze mondkapjes, toen ik de post
    bij Marjan had gelezen ben ik ook meteen aan de slag gegaan.
    Heel simpel patroon eigenlijk en door bijna iedereen te maken.
    Leuk om al die fleurige mondkapjes hier naast elkaar te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een vrolijke verzameling! Het idee van de mondkapjestas is geweldig, daar zou ik snel patent op aanvragen🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zien er super uit Toos, gezellig zo'n beetje keutelen op zondag hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk patroon. Misschien klinkt het raar, maar ik houd van patronen uit één stuk, zodat je de stof goed blijft zien. Dus ga ik deze ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik draag ook een bril en het beslaan is soms echt vervelend. Dit patroon lijkt de oplossing daarvoor! Dank voor de tip. Leuke stofjes heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een handig modelletje. Ga ik ook eens proberen. Intussen maakte ik er al met een neusbrugje. Die zijn ook handig met een bril. Dankjewel om het te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit model heb ik ook gemaakt en helpt het beste tegen beslagen brillenglazen. Je hebt er mooie stofjes voor gebruikt. Die tas van dit patroon is ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen