dinsdag 10 november 2020

Vanaf de dijk.

 

Wat een schitterend weer was het gisteren. Zon en de wind, er stond weinig, maar hij kwam uit het zuid oosten en dat is gunstig voor ons lievelings corona rondje. Vanaf de dijk heb je altijd een mooi zicht op de tuinen of op het erf van de bewoners. En vandaag zag ik ze weer, die mooie planten op het erf van deze boerderij. Gigantisch zijn ze, ongelooflijk want volgens mij staan ze in een kuip omdat ze in de winter naar binnen moeten. Knap hoor van degene die daar woont en dat na zo'n hete zomer. Het zal zo'n 30 jaar geleden zijn dat ik er ook een had, maar zo groot dan deze is die nooit geworden. BRUGMANSIA is de naam, Engelentrompet wordt hij ook wel genoemd en waarom dat is wel duidelijk.



6 opmerkingen:

  1. Wat mooi zeg, de engelentrompet. Ik ken de plant niet, maar nu wil ik er een

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig toos, die datura's zijn schitterend maar ze ruiken erg sterk sávonds, mijn overleden broer was er een crack in om ze te stekken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht ook altijd dat het Datura’s waren Dien, maar de bloemen van de Datura staan rechtop en van de Brugmansia hangen.

      Verwijderen
  3. Mooi! En wat kleuren ze mooi bij de groen-gele deuren en luiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi erf. Hoe krijgen ze dat voor elkaar die trompetters. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen