dinsdag 17 september 2019

Verjaardagscadeau.

Met mijn verjaardag had ik van onze dochter een (leren tassen maken) workshop cadeau gekregen en afgelopen zaterdag gingen we samen naar Dordrecht. HIER in het atelier ging het allemaal gebeuren. We hadden allebei gekozen om een grote tas te maken waar we heel de dag voor nodig hadden en ook zelf op de machine mochten naaien. Nou ik kan je vertellen, het was een super fijne machine, hij naaide zo makkelijk door 4 lagen leer of je door een pakje boter ging.

Het begon met het kiezen van een kleur leer. Er was volop keus en dan is het best nog moeilijk. Hier de kleur van onze dochter en ik koos een soort blauw/zwart. Het patroon van de verschillende onderdelen moesten we zelf op het leer tekenen, met een priem of met een pen naar gelang de kleur van het leer. Alles werd heel goed uitgelegd door de enthousiaste lerares.

Lekker ook waren de grote tafels om aan te werken. Hier waren we bezig met de handvatten en dat was best een hele klus om ze mooi uit te snijden en uit te knippen, maar het lukte.

 We leerden  dat plakken ook wel heel gemakkelijk werkt om onderdelen goed op hun plaats te houden wanneer je gaat naaien, want leer beweegt dus dat gaan we thuis nu natuurlijk ook doen. De lange reep leer mooi recht snijden vergde ook nog wel enige oefening, het werkt toch allemaal anders dan met stof.

Het was een leerzame dag en hier het resultaat. De tassen liggen  dubbelgevouwen dus ze zijn eens zo lang en er zit ook nog een binnenzak in.
Prachtig weer was het dus de deuren van het atelier stonden heel de dag open en de lunch aten we lekker in de tuin.
Een geweldig verjaardagscadeau waar ik nog lang van ga genieten.



10 opmerkingen:

  1. Wat een origineel cadeau. Het zal er ook vast lekker naar leer hebben geroken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk kado. Een dag samen uit en samen iets moois maken. Ik heb het adres opgeslagen want ik zou dat ook wel eens willen doen. Want tassen heb je ( ik in ieder geval) nooit genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke workshop, ik ga zeker een kijkje nemen op de site. En misschien moet ik er ook een boeken. Heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een ontzettend leuk cadeau en ook nog om het gezellig samen te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk verjaardagscadeau.Zoiets zou ik ook wel willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie ervaring samen! Het resultaat is prachtig Toos!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig cadeau, echt iets voor jou en dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat ontzettend gaaf om te zien Toos, dat is vast heel erg genieten geweest, mooi kado
    fijn weekend gewenst

    BeantwoordenVerwijderen