vrijdag 5 februari 2021

Crea 2021 - Alfabet - week 3 - C - COCO.

 

Ik had bedacht om weer eens een collage te maken. De letter C, nou Coco heeft er zelfs twee en met de achternaam erbij zelfs drie. Coco Chanel, wie kent haar niet, daarom ga ik het niet over haar hebben, want, zoek op haar naam en je vindt heel haar geschiedenis. Nee, ik wist dat onze dochter ooit een kinderleesboek had gekocht in het Gemeentemuseum Den Haag en dat ging over het "Kleine zwarte jurkje". 
Er is een hele reeks van die boekjes uitgebracht, zelf kocht ik ooit : Meneer Kandinsky was een schilder. Leuke boekjes vind ik het en zeker wanneer je met de kinderen net naar zo'n tentoonstelling bent geweest.

Ik liep dus even naar onze dochter om het boekje op te halen, want dan kon ik het nog een keer lezen en het ging me ook om de tekeningen die er in staan. Toen ik in de hal stond kwam Bo naar beneden en toen ze het boekje zag zei ze meteen, oh dat heb ik vroeger vaak gelezen. Haha, weet ik Bo :-).
Sla je het boekje open dan staat er op de binnenkant van de kaft en de eerste pagina het patroon van een LITTLE BLACK DRESS. Op de laatste pagina en de binnenkant van de kaft, staat het zwarte jurkje getekend. Maar het ging me om de leuke tekeningen ín het boek, want die wou ik gebruiken voor mijn collage. Nog wat foto's erbij en twee van haar vele quotes et voilà tout !

"You were born an original, don't become a copy !"

"Beauty begins the moment you decide to be yourself ".



23 opmerkingen:

  1. Wat mooi gedaan! Leuk, dat boekje als uitgangspunt. En heel veel zwarte jurkjes! Ik heb helemaal geen jurken, loop altijd in een spijkerbroek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een erg mooie en leuke collage geworden Toos,
    inderdaad grappige afbeeldingen zijn het. Vooral het
    champagnekleurige parelsnoer maken het helemaal compleet.

    Fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk. Ik heb indertijd met dat boekje in mijn handen gestaan, maar niet gekocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die is origineel... Coco Chanel! En wat een gave uitwerking heb je ervan gemaakt, Toos... Je bent ook zo mooi in deze drie kleuren gebleven en overal zie ik kleine 'grapjes'.
    Prachtig met de parelketting erbij voor de foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtig toos, coco
    is toch wel uniek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk gedaan, en wijze woorden van Coco.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie collage heb je er van gemaakt
    Coco!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke collage, leuk dat er bij elke letter iets opkomt, waarvan je denkt, ja dat ga ik doen, daar ga ik mee aan de slag :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat zwarte jurkje heeft een prachtige prominente plek gekregen in je collage.
    Wat leuk dat het museum kinderboeken uitgeeft en op die manier een museumbezoek voor de jeugd levendiger en interessanter maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk gedaan Toos. Ik hou van mode dus ik heb je werk met belangstelling bekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke collage! Ik ken deze boekjes niet, maar het lijkt me heel leuk om kinderen op deze manier kennis te laten maken met kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fijne spreuken. Je kan zien dat je hier met plezier aan hebt gewerkt. Absoluut geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie collage geworden met de letter C.
    Gr. Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Coco zou er van blozen, wat een mooie uitwerking van de C.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Morgen mijn Chanel maar weer eens gebruiken! Ik houd van Coco.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En zo komen er elke keer weer woorden bij met de C. Ik herinner me de tentoonstelling! Ik ga morgen mijn Coco er bij pakken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke uitwerking en wat creatief bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke collage. En zeker leuk om die parelketting er bij te leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh ja, een tof boek, en een toffe collage!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie collage. Je hebt toch niet de tekeningen uit het boekje gescheurd?

    BeantwoordenVerwijderen