vrijdag 11 december 2020

PLUSTEKEN ... Crea 5220 - week 49.

Zover, was ik gisteravond gekomen en daar was ik al heel blij mee. Heel de week al gedacht aan allerlei dingen, maar steeds weer vond ik het dan weer niks, totdat ik het surprise doosje opende waar een breinbreker of treiterspelletje zoals ik het altijd noem, in zat. Een stukje karton zat er bovenop, met een sjabloon van het plusteken, ha het kwam weer op het juiste moment op mijn pad.

Knipsels om te gebruiken had ik ook gisteravond nog gevonden, maar eer ik aan de slag kon vandaag, was de dag al half om. 

Ik zag opeens, op een houtgravure van M.C.Escher dat de voegen tussen tegels eigenlijk ook allemaal plussen zijn. Bij een tablet chocolade is de verdeling ook een plusteken en bij een vel foto's van David Bowie idem dito.

Zelfs bij het weefsel van het gordijn ging ik het zien. Gisteren was ik even bij onze dochter en die had nieuwe keukendoeken, jawel hoor, met het plusteken, het moet niet gekker worden. Maar goed, het sjabloon met plusteken kwam dus van pas en met verf, knippen en plakken is dit het resultaat.




 
 

16 opmerkingen:

  1. Leuk he, dat je dan overal plusjes ziet! Je hebt er een mooie collage van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden en leuk om te lezen hoe het tijdelijk invloed heeft op je manier van kijken naar je wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden. Een aantal gebruikte elementen komen me bekend voor.
    Grappig is dat als je het eenmaal ziet, blijft het komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om via al die plaatjes naar zo’n leuke collage te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alles ziet er opeens geplust uit... Hahaha, wat leuk.
    Maar je hebt een prachtige uitwerking van het thema gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig is dat toch dat als je ergens naar op zoek bent
    je het opeens overal in terug ziet, en het klopt helemaal wat
    je schrijft, allemaal ++++++++jes. En een giller dat het doosje
    weer precies op het juiste moment voorbij kwam.
    Vind het een geslaagde uitwerking geworden Toos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je pagina is prachtig! Echt leuk om die plusjes dan ineens overal te zien, je staat er dan echt voor open.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja, zo kijk je ineens met andere ogen en zie je andere dingen. Leuk is dat hé.
    Je uitwerking ging in 'blokjes' en het resultaat vind ik heel erg mooi!
    De tekening van Escher geeft diepte, terwijl het mooie rood erachter voor een schaduweffect zorgt. De chocolade combineert mooi met het David Bowie kwartet.
    De achtergrond maakt alles tot een schitterend geheel: een topper Toos!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, een grote + voor je werk. Mooi gedaan. Het is eigenlijk verbazingwekkend dat er zoveel plussen zijn en dat ik er bijna geen kon vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. It's great how we see everyday objects differently if we think of a "theme"! Your collage has become beautiful..I like Bowie's music!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, en dan zie je het in één keer overal..... dat is wel grappig hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En zo ontstaat zomaar een uniek kunstwerk Toos. Heel creatief bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In plaats van overal sterretjes te zien, zag jij plustekens.
    Ik vind dat je het heel creatief hebt bedacht en uitgevoerd. Je moet het maar kunnen...Creatief met Bowie is altijd goed (-:
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen