dinsdag 22 december 2020

KKK.

 

Kerst Kaarten Knutselen ! Dit zijn de allerlaatste en dat is maar goed ook, want mijn papier raakt op. Had eerst voor de achtergrond nog papier met een motief, maar nu alleen nog effen. Gisteren deze  allerlaatsten gepost en nu maar hopen dat ze nog voor de Kerst bezorgd worden. Dacht dat ik vroeg genoeg was begonnen, maar had het  een beetje onderschat. Meestal blijken, zo op het oog simpele dingen, toch meer tijd te vergen dan je dacht. Met behulp van een sjabloon prikte ik eerst de gaatjes, daarna borduren, stammetje eronder tekenen, bolletje in de top, het geheel op een kaart plakken, schrijven, in de envelop, postzegel erop en weg. Haha, zo op een rijtje nog verschillende handelingen. Maar erg is dat niet, want ik heb er altijd veel plezier in. Wel denk ik elk jaar, zou meteen in januari moeten beginnen en dan elke week een kaart maken. Zou heel verstandig zijn, maar zo verstandig ben ik nog nooit geweest, maar wie weet :-)



21 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!! En inderdaad, het is altijd meer werk dan je denkt (en hoopt vooral). Ik heb het mijzelf gemakkelijk gemaakt dit jaar, en kaarten gekocht op instagram bij iemand die ik volg. Ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend bedankt voor je creatieve en originele kaart. Ik heb 'm met bewondering bekeken. De mooiste bewaar ik als boekenleggers. Daar hoort de jouwe zeker bij!
    Ik kan me voorstellen dat je in januari even geen inspiratie hebt om aan nieuwe kerstkaarten te beginnen (-:
    Lieve groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn enig. Ik denk in januari vaak hetzelfde, maar het is nog nooit gelukt. Iedere week eentje. Ik ben tot drie gekomen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zien erg leuk uit. Het lijkt zo simpel, maar ondertussen ... vreet tijd, maar het draait om het plezier wat het knutselen oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was een geluksvogel die vandaag zo’n mooie kaart bij de post kreeg. Dus nog keurig op tijd en tijd genoeg voor mij om er van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi. Ik ben iets minder ambitieus maar ook dat lukt zelfs niet. Ik denk steeds "dit jaar begin ik tijdig met schrijven". Niet dus. Ben nog volop aan de gang. Gaat nog even duren vooraleer die van mij zullen aankomen. :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kreeg jouw kaart vandaag, erg mooi en wat een werk. Ik denk ook altijd ik moet eerder beginnen maar dit jaar had ik ook nog een verhuizing. Nog een wonder dat het me gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat valt inderdaad altijd tegen de tijd die dit soort
    handelingen in beslag neemt. Wel heel leuk inderdaad
    o mee bezig te zijn. Hoop voor je dat ze nog op tijd
    aankomen. Vorige week maandag heb ik al mijn kaarten
    gepost en die kwamen bij de meeste afgelopen zaterdag
    pas binnen. Maar van al die kaarten kan je toch veel
    langer genieten, zelf laat ik ze altijd nog een tijdje
    hangen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hier blijven alle kaarten sowieso hangen tot Driekoningen en vaak nog langer.

      Verwijderen
  9. De kaarten zijn heel leuk geworden! Ik hoop dat ze gewaardeerd worden. Want het is toch wel waar wat je zegt: dingen die op het oog eenvoudig lijken, kosten meer tijd dan je denkt. Hele fijne Kersttijd gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik blijf het ook lastig vinden om op tijd klaar te zijn! De kaarten voor (blog-)vriendinnen moeten uiteraard zelfgemaakt zijn en dan komt het aan op tijd en inspiratie. De eerste lichting van 20 is verzonden voor de kerst en de volgende lichting krijgt dan ook het thema 2021 ;-) Jouw kaart heb ik maandag ontvangen en hij is prachtig Toos!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Altijd weer leuk om zelf kerstkaarten te maken! Maar ja, die tijd hè... En ook al denk je dat je het simpel wil houden, je bent er echt lang mee bezig. Alleen het schrijven al!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kaarten Toos en ja dat is nog best een hele klus!!!
    Ik wens jullie mooie dagen samen.
    Liefs
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Schoonheid door eenvoud!
    Je kaarten zijn heel mooi geworden.
    Fijne knusse en liefdevolle dagen samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi zijn ze Toos. Fijne kerstdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn je kaarten mooi! ❤
    De meeste mensen waarderen het als je er zoveel werk van hebt gemaakt en zeker als ze er dan nog zo leuk uitzien.
    Fijne Kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Simply elegant !! Merry Christmas!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuke kaarten. Deze zijn heel goed te doen met mijn groep 7/8. Ik ga ze onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen