zondag 20 december 2020

10.000 km.

Jaja, gehaald, de 10.000ste km in dit gedenkwaardige jaar. Dit is dan wel een van de weinige voordelen van Corona. De meeste kilometers maakte ik op mijn oude fiets, maar inmiddels heb ik op mijn "nieuwe" alweer bijna 500 km weggetrapt. Ja "nieuwe" tussen haakjes, want het is een tweedehandse. Het was even, ja heel even maar, een kleine discussie over wat is verstandig. Moet ik met het oog op de leeftijd een fiets met ondersteuning, waar ik eigenlijk helemaal geen zin in had, of koop ik nog een nieuwe echte fiets. Hoeveel jaren kunnen we nog zo blijven fietsen ? Nou, het werd deze tussen oplossing en daar was een grote keuze in. Na een keer fietsen had ik nog een beetje twijfel over het zadel, zou ik mijn oude overzetten op deze, maar na de tweede keer was die twijfel over, hij fiets zó lekker. Mijn oude is naar de milieustraat gebracht en daar konden ze er nog wel wat mee werd gezegd. Ja en dan onze gebruikelijke lunch, nee hier konden we niet terecht, het zag er allemaal verlaten uit op het terras, triest al die gesloten horeca.

Laten we die dan maar eens steunen. We besloten onszelf nu eens te trakteren op een 3 gangen diner en bestelden, bij een restaurant hier in de buurt, hun BOX. Keurig op een kaart stonden de 6 stappen beschreven van de bereiding. Bospaddenstoelensoep en mosterdsoep kozen we, broodjes en aïoli zat er bij.

4 crepes waarvan we Kip Cajun kozen, met salade, voor de hartige en warme kersen voor de zoete. Het dessert was Monchou. Hartstikke goed verzorgd allemaal,  leuk en makkelijk ook nog. Nog wat kilometers zullen er wel bijkomen dit jaar want het weer is nog steeds prima, geen duizend, maar vol goede moed beginnen we daar volgend jaar weer aan.




13 opmerkingen:

  1. Geweldig!! En wat een mooie fiets heb je gekocht. Daar ga je hopelijk nog veel veilige kilometers mee fietsen. En de horeca steunen is goed en lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je nieuwe fiets goed bevalt. Op naar een goed fietsjaar.
    Gezellig hoor thuis uit eten, wij trakteren onszelf ieder weekend op zo'n maaltijd van een restaurant naar keuze. Een druppel op een gloeiende plaat voor de horeca, maar alle kleine beetjes helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd voor de 10000. Groot applaus. Knap van jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 10.000 km, wat een kanjers zijn jullie. En een nieuwe fiets, ik hoop dat je er net zoveel plezier van gaat hebben als de vorige. Jullie zaten super lekker te eten, verdiend hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe prestatie. Grappig van die tweede hands fiets. Ik maakte dezelfde afweging en fiets nu ook op een tweedehandje. Maar niet zoveel als jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een geweldige prestatie weer Toos, je nieuwe fiets ziet
    er mooi uit en nog belangrijker is het dat hij goed bevalt.
    De inhoud van de BOX ziet er voortreffelijk uit, wij doen dat
    ook regelmatig iets bestellen en ophalen, zo kunnen we de
    horeca toch een beetje helpen.
    Veel fietsplezier.........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jullie hebben het gehaald! Chapeau...
    Wat heerlijk om jezelf zo te verwennen, en eigenlijk vind ik het nog leuker dan in een restaurant; nu heb je er zelf ook nog iets aan gedaan. Maar dat is persoonlijk natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is me wat 10.000 km op één jaar gefietst, geweldig hoor dat doen wij je niet na. Het eten ziet er heerlijk uit, ja jezelf verwennen mag best!!!

    BeantwoordenVerwijderen