woensdag 16 oktober 2024

"Creëer een collage", vier.

 

Ik val maar meteen met de deur in huis, dit is het resultaat van de vier woorden die we kregen deze week. BURNT SIENNA (= roodachtig bruin) dat had ik toevallig nog over van een schilders cursus en ik rolde die kleur uit op de Gelli Plate. Je ziet een rand ervan achter de kaart. Ik zocht plaatjes voor het woord KOUD en kwam steeds uit bij sneeuw en toen ik dus in die kaartenbak aan het snuffelen was, zag ik deze tekst ertussen liggen. kwam goed van pas voor het woord SCHRIJVEN. Het vierde woord was KIND, nou is duidelijk. Klaar zou je denken, maar omdat het ongemerkt een kerstkaart is geworden, kreeg ik zo'n zin om door te gaan en zit ik nu helemaal in die sfeer.

Rechts mijn tweede kaart ook alle vier de woorden gebruikt, alleen voor het SCHRIJVEN moet je bedenken dat dat gebeurd binnen in de kaart, wanneer ze verstuurd worden.
Ik gebruikte Burnt Sienna en Napels geel door elkaar.
Nog twee kaarten, ik zit er lekker in en dat komt goed uit, want binnenkort komt een vriendin hierheen om samen Kerstkaarten te maken, nou ik heb al een idee.

Jammer dat de kleuren niet goed overkomen, ze zijn in het echt sprekender.

Bij CONNYSQUILTS en CREATIES kun je zien wie er nog meer mee doen. Zij heeft het georganiseerd.


8 opmerkingen:

  1. Heerlijk om zo geïnspireerd te worden, dat je verschillende uitwerkingen hebt. De afbeeldingen van Anton Pieck passen er prachtig bij.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn superleuk, Toos. Mooi dat je maar meteen doorging!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Twee vliegen in een! Pracht resultaat en voor de Kerst schiet je al op!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze zijn erg mooi geworden, echte kerstcollage's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je collages zijn echte kunstwerkjes geworden. Ik begrijp dat je er meteen meer wilde maken. Ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat gaaf Toos! En alles past zo mooi bij elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke collages Toos, goed gelukt weer. Grappig dat je nu meteen inspiratie hebt voor kerstkaarten.

    BeantwoordenVerwijderen