zondag 19 februari 2023

Carnaval.

Wij hebben dit jaar de 1ste PREIS in de optocht. Leuk altijd, zo'n karretje met een grappige tekst, simpel maar goed bedacht. Ja carnaval is hier volop aan de gang,  gistermiddag was hier de kinder/jeugd optocht en aangezien onze twee jongste kleinkinderen daar ook in meeliepen, zijn we wel even gaan kijken.

Men had er weer hard aan gewerkt om er een mooie optocht van te maken. 24 groepen waren er, loopgroepen, kleine karretje, maar ook grote wagens. Best veel voor een kinder/jeugd optocht. De dames hier links lopen mee als begeleiding van hun kinderen.
Bij deze laatste wagen (olifant) liepen onze kleinkinderen mee om te duwen, want alle wagens worden hier altijd handmatig voortbewogen. Zelfs vanavond bij de grote verlichte optocht, nee hier nooit uitlaatgassen van tractoren of zoiets en dat is héél prettig. Het thema  dit jaar was: Muziek, nou en met deze zingende olifant, een personage uit Sing, een computeranimatiefilm, wonnen ze de tweede prijs.






 

7 opmerkingen:

  1. Het ziet er feestelijk uit, leuk voor de kleinkinderen dat jullie even gingen kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een en al vrolijkheid en het weer werkt gelukkig mee,
    vooral de pret vooraf en het samen vervaardigen lijkt me leuk
    om te doen maar, zelf heb ik eigenlijk helemaal niets met Carnaval.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed zeg, geen trekkers. Kleurig geheel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een werk moet dat zijn maar zo leuk om te zien. En natuurlijk sta je aan de kant als de kleinkinderen langskomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke optocht. Ik houd niet zo van carnaval, maar als mijn kleinkinderen mee zouden doen, ging ik ook zeker kijken. Die preis vind ik geweldig leuk bedacht.

    BeantwoordenVerwijderen