vrijdag 30 april 2021

Crea 2021 - Alfabet - week 9 - I - Inchies.

De letter I en dat ik die zou gaan gebruiken voor het woord INCHIES, dat wist ik al enkele weken. Maar het fenomeen van de kleine kunstwerkjes maken (afm.2,54 cm), weet ik sinds begin dit jaar. Ik zag ze voor het eerst op het blog van JOSEPHINE en was er meteen helemaal weg van. Maar deze eerste serie heb ik niet gemaakt, alle eer  is voor Bo onze kleindochter. Ik had haar de inchies van Josephine laten zien en vroeg of ze zin had om die ook te maken. Dus toen ze een dagje hier kwam zijn we daar mee begonnen en ik moest er zo mee lachen, want ikzelf had er 9 geknipt en Bo zei oh, maar ik heb er al 36. Zij is begonnen met de 9 blauw/paarse, de sterrenhemel, mond, hart, donut, enfin dat groepje en ze werkte met aquarel kleurpotloden. Het tweede groepje, de rondjes links boven zijn symbolen uit een superheldenfilm van Marvel, Avengers als ik het goed heb onthouden. Dan rechtsboven, naast de symbolen weer een ander groepje. Daar heeft ze gewoon lekker zitten spelen met lijnen verbinden en de verschillend gekleurde ruitjes spreken voor zich. Verder nog enkele probeersels en de rand rondom, eerst de vlaggen die het symbool zijn van diverse sexuele geaardheden van de mens. De slingerrand klopt qua afmeting niet meer, maar dat kwam nou eenmaal zo uit en dat zijn geen  inchies meer maar die is er opgeschilderd.

Tja en dan die van mij. Ik ben niet verder gekomen dan deze negen, heel leuk om te doen en het voornemen is ook wel om er meer te maken, want ik heb inmiddels ontdekt dat ik ze kan gebruiken om kaarten te maken.

Dus dan zijn er nog mogelijkheden genoeg om te gaan experimenteren. Speciaal op de persoon gericht, verjaardagen, bruiloften, voor zieken, noem maar op. Ja zelfs voor Kerstkaarten zou het wat zijn bedenk ik me nu. In elk geval zijn we er nu al lekker mee bezig geweest. Van de derde kaart vergat ik een foto te maken.







 

18 opmerkingen:

  1. wauwwww toos, wat geweldig mooi om te zien, ik ben er weg van

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, prachtig! Wat een kleurenexplosie bij de Inchies van Bo, schitterend! En ja, dat zijn fantastische kaarten. Leuk altijd, de inspiratie die je vindt via het bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een dik compliment voor Bo: wat een prachtig kunstwerk vormen al die inchies bij elkaar! Heerlijk in vrolijke kleuren en genoeg onderdelen om lekker lang naar te kijken. Mooi hoor Bo!
    Toos, jouw inchies zijn ook heel mooi: ze zijn mooi delicaat en combineren mooi in de gebruikte kleuren en materialen. Het is inderdaad leuk om er ook kaarten van te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg fraai. Ik heb nog veel knopen, kralen en kantjes. Je brengt me op een idee om daarmee aan de slag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, wat leuk.!! Ik vind het werk van Bo ook erg leuk en wat heerlijk om samen zo bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jullie zijn lekker samen bezig geweest. Leuk dat je je inchies voor kaarten gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Priegelen op de vierkante cm. Ik houd wel van priegelen. De inches van je kleindochter zijn een waar kunstwerk en een goed idee om met inches kaarten te maken. Ook voor kerst denkt ook nu mijn hoofd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WOW... jullie zijn helemaal los gegaan! Wat ontzettend gaaf dat Bo zo enthousiast mee deed zeg... Ze heeft het geweldig leuk en kleurrijk gedaan.
    Goed idee van jou om de inches weer te gebruiken op kaarten. Het staat prachtig en je kunt er zoveel kanten mee op!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die inchies. Grappig dat je kleindochter ze ook zo leuk vond. De kaarten zijn erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je samen met je kleindochter zo enthousiast bent over het maken van inches én je hebt al weer de volgende inspiratie opgedaan ;)
    Lekker bezig, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je toch een leuke kleindochter Toos. Ze doet altijd enthousiast mee aan jouw projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om dat met je kleindochter te doen, dat heeft ze heel mooi gemaakt. Maar ook die van jou zijn erg mooi en inderdaad heel leuk op een kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zoooo jullie kleindochter Bo is even los gegaan zeg, wat een
    fantastische serie kleurrijke inchies heeft ze gemaakt, een
    dikke 10 voor jou Bo. Die van jou Toos vind ik ook erg mooi,
    chic en heel fijntjes. Heel leuk idee om er kaarten van te maken,
    een feestje toch om zo iets leuks te moge ontvangen.
    Denk dat we er nog veel meer van jou hand te zien krijgen,
    leuk om mee bezig te zijn hé Toos. De mogelijkheden zijn
    eigenlijk onuitputtelijk.

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jullie zijn samen super creatief zeg en dan is het ook nog eens erg fijn om samen creatief bezig te zijn !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie inchies hebben jullie samen gemaakt! Ik vind inchies erg klein en heb toen maar een paar keer dubbele inchies (2x2 inch) gemaakt. Dat vond ik ook al klein, maar dan heb je nog een beetje grip op de ondergrond. Ik vind de inchies rechtsboven met de doorlopende lijnen van je kleindochter erg mooi. En die van jou zijn weer heel anders, naturel is ook prachtig. Leuk idee om er kaarten van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen