vrijdag 2 april 2021

Crea 2021 - Alfabet - week 7 - G - Getuigschrift.

 

Er zijn in het afgelopen jaar heel wat kasten uitgeruimd, schoongemaakt, spullen uitgezocht en weggedaan. Maar er zijn toch dingen die je niet kunt weggooien. Zo ook deze GETUIGSCHRIFTEN, ze zijn van mijn vader. Zo leuk, die versieringen rondom, ik kan me niet herinneren dat ik zelf ooit zo'n mooi GETUIGSCHRIFT  heb gekregen. Mijn vader is van boeren afkomst, dus daarom zal hij wel zo'n cursus hebben gevolgd. Hij is trouwens zelf geen boer geworden, maar ging werken bij een zaadveredelingsbedrijf .
Het tweede GETUIGSCHRIFT vind ik nog mooier, het lijken wel kleine schilderstukjes.

We hebben ook nog een diploma gevonden en ze worden nu ingelijst. Onze dochter wou er een en onze zoon ook, leuk toch ! Nou dit kwam dus mooi van pas voor de letter G van deze week.

Maar dit zou wel heel makkelijk zijn, daarom ben ik nog snel begonnen met het borduren van het kleine letter alfabet op mijn stekenlap tot aan de letter G. 

Fijn Paasweekend voor iedereen.



22 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder die getuigenschriften van jouw vader. Die moet je inderdaad bewaren.
    En je alfabet wordt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, die getuigschriften. En dan die mooie handtekeningen. Inderdaag leuk om in te lijsten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ware kunstwerkjes die getuigschriften. Wat fijn dat je kinderen daar belangstelling voor hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat je die getuigschriften nog hebt. Mijn moeder had er een van de lagere school, die hing boven haar bed. Helaas weet ik niet waar die gebleven is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, de getuigschriften van tegenwoordig kunnen daar niet aan tippen...
    Maar toch vind ik het lastig; ze zijn vaak heel groot en het ligt er maar te liggen. Super dat je kinderen het leuk vinden, dan weet je dat je het niet voor niks doet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig, die getuigschriften! En leuk dat je een alfabet aan 't borduren bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel wrg leuk die oude dingen ik heb erook nog wat. Ik bewaar ze in een map.
    Mooi borduurlapje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nee, die mogen niet weg. Nooit. Zo leuk dat de kinderen ze willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hele mooie stijl die getuigschriften, daar maakten ze vroeger meer werk van.
    Ja, soms is t lastig wat je wel of niet van je ouders bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk dat je die getuigschriften nog hebt! Helemaal geweldig dat de volgende generatie ze óók kan waarderen, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn wel hele mooie getuigschriften van je vader. Ik maak zelf wel eens een getuigschrift maar die steken hier maar erg magertjes bij af.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig zijn ze. Toen mijn moeder als laatste overleed vond ik een envelop met oude verzekeringspolissen, ook zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een juweeltjes zijn deze oude getuigschriften Toos, en al helemaal omdat ze van je vader zijn. Fijn te lezen dat je kinderen er ook
    interesse in in hebben. Het mooiste is als dit soort dingen in
    de familie blijft. Prachtig met die kleine prentjes.
    Je kleine letterlapje gaat mooi worden......

    Fijne Paasdagen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi zijn die Getuigschriften!
    Ik bewaar ze ook en de oudste zijn de mooiste. Fijn dat je kinderen er ook prijs op stellen om ze bewaren. Leuk hoor dat je de letters ook borduurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een speciale letter voor jou, de G
    Ik zal mijn vader eens naar zijn getuigschriften vragen, leuk alleen al om zijn verhalen te horen :) bedankt voor het idee! Fijne paasdagen, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie getuigschriften. Leuk om deze voor dit thema te gebruiken.
    Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zijn ze mooi en de handschriften ook! Fijne dagen samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Getrouw en met vrucht gevolgd, wat een prachtige taal op deze getuigschriften. Leuk dat je ze nog hebt bewaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige getuigschriften. Je hebt weer mooi borduurwerk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie herinnering. Daar werd toen echt aandacht aan besteed.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit zijn de betere getuigschriften! Dat ze van je vader zijn, maakt ze extra dierbaar.
    Je borduurwerk wordt mooi. Heel fleurig dat oranje frame bij de rode tulpen.

    BeantwoordenVerwijderen