vrijdag 5 juni 2020

BLAUW ...Crea 5220.

Ik was weer eens toe aan het leggen van een mandala en dat kwam mooi uit want, verschillende blauwe bloemen nu in de tuin en het woord deze week is BLAUW, dus....!
Ik had viooltjes met blauw eraan, de Lavendel is blauw, in het midden de aren van de blauwe Salvia nemorosa 'Ostfriesland' en de helderblauwe bloemetjes zijn van de Streptocarpus saxorum, een plant die heel de zomer bloeit, maar in de winter echt naar binnen moet. De plant is heel makkelijk te stekken, stukje eraf breken, in de grond stoppen en in no time heb je weer een nieuwe. Leuk om uit te delen.  De dotjes die er liggen zijn van kattenkruid, waar hele kleine blauwe bloemetjes in zaten. Ik haalde het bij onze buurvrouw, maar het was al te ver uitgebloeid en de meesten vielen er af. De zaaddoosjes mochten toch nog meedoen en die heb ik er als dotjes bijgelegd.
Voici, mijn blauw !


22 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig schilderij, schitterend met die kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat doe je dat mooi. Zonde dat het niet zo blijft, maar je houdt een mooie foto.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ik vind het ook nogal paars en dat is mijn lievelingskleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is iedere keer weer een genot om naar je bloemenmandala's te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi, Toos! Ik houd zò van blauwe bloemen en zou het liefst heel mijn tuin er vol mee zetten, afgewisseld met wat wit..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohhhhhhhhhhhhhhhh Toos, wat een prachtige mandala heb je weer gemaakt,
    superrrrrrrr

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo leuk. Maak er postpapier van. Met Albelli worden dat superkaarten. Je zal er menig ontvanger een plezier mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je bloemenmandala is een genot om naar te kijken ❤

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I love blue flowers! You made a beautiful mandala!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat creatief ben je Toos. In één woord prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig !!!! deze had ik zeker niet verwacht !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige mandala. Zo is blauw weer mooi zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. SUPER Toos, ik ben echt verliefd op al jou mandala's,
    wat een fantastisch exemplaar is dit ook weer geworden.
    Kwam inderdaad mooi uit in deze tijd dat de natuur
    veel blauwtinten geeft.
    Echt genieten om steeds weer te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schoonheid van een mandela! Had ik al gezegd dat blauw mijn lievelingskleur is (-:
    Lieve groet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O, dit ziet er echt prachtig uit. Zo uit de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen