woensdag 25 maart 2020

Bezig blijven.

Net voordat in ons land de eerste Corona besmetting bekend werd, en er twee regendagen achter elkaar waren, hadden we heel de keuken schoon gemaakt. Toen het virus er was en onze kinderen en aangetrouwd thuis gingen werken, was het oppassen gedaan en gingen we maar meteen verder met nog een grote klus. Onze eiken vloer hebben we schoongemaakt en helemaal ingeolied en nog net voordat de Lente begon pakte ik een stuk van onze tuin aan. Heb flink de klimop terug gesnoeid en hield ik nog een laatste winter boeket aan over.
Na het snoeien ben ik een paar dagen bezig geweest met de hogedrukspuit, vind ik altijd lekker om te doen. de modder spat af en toe om je oren, maar ja je moet er wat voor over hebben en een bad daarna doet wonderen.
Tussendoor hebben we wel gefietst hoor. De verdeling is, 's-morgens fietsen en 's-middags het andere.

En kijk, ik zag vandaag de eerste Pinksterbloemen. De bloem wordt zo genoemd omdat die bloeit als de eerste pinken (kalveren) de weide in gaan. Ik heb het altijd, vanaf mijn lagere schooltijd al denk ik, mooie bloemen gevonden al vond ik het toen een vreemde naam voor een bloem die, lang voor Pinksteren al bloeide.

En dan liet ik vandaag nog een kaartje achter op een bankje langs de Maas. Een kleine opdracht uit mijn "keep calm daily craft book. Ik kreeg het boek cadeau met Kerstmis en er staan heel veel (365)  leuke plak en knip en schrijf ideeën in om te doen. Even gaan zitten, je hoofd proberen uit te zetten en te vertragen. Het hoeft niet elke dag hoor, dan doe je maar wat langer met het boek. 

13 opmerkingen:

  1. Je bent heerlijk aan het klussen geweest Toos, zowel
    binnen als buiten. Heerlijk dat de terrassen inmiddels
    al schoon zijn, moeten wij nog aan beginnen.
    En wat leuk dat je al pinksterbloemen hebt gezien,
    ik kijk daar ook altijd naar uit. Het is zo'n lieflijk
    bloempje, jaarlijks maak ik er een post van. Zodra ik ze
    zie neem ik meteen foto's. En wat een lief kaartje......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je verveelt je in ieder geval (nog) niet :-)
    Wat een lief kaartje ook.
    En ik heb dus altijd gedacht dat de naam Pinksterbloem met Pinksteren te maken had........ Weer iets geleerd :-)
    Fijne dag daar.
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maak van de nood een deugd, nou, dat doen jullie wel. Een opgeruimde keuken is zo fijn. Hier hebben we er ook hard aan gewerkt. De tuin is voor mijn man, hij is er iedere dag even in bezig. Dat van die pinksterbloem wist ik niet. Ik dacht ook altijd aan Pinksteren. Bedankt weer voor je positieve bericht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om te lezen over de pinksterbloemen. Als dochter van een melkveehouder heb ik deze uitleg over de pinken nooit gehoord, wel andere verklaringen. En ik vond het als kind ook zo gek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook voor mij een leerzaam blogje😄🌸
    Wat leuk dat kaartje op de bank!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Grote klussen(keuken) schuif ik voor me uit met het bange gevoel, daar nog tijd genoeg voor te krijgen. Knippen en plakken heerlijk tijdverdrijf, maar dat vond ik zonder Corona ook al. Ik ga nu eerst strijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ach wat leuk toos, di e briefjes die je achterlaat super leuk, ik heb dat lang gedaan met steentjes :-) zó gaaf om te doen hé gewoon iemand blij maken, jij bent daar ook een kei in :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Actie dus bij jou. Dat is heel goed, denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Bettie, bij jou ook actie, ik kreeg je reactie 3x binnen.

      Verwijderen
  9. Wat een actie. Die van die keuken zo hier ook een goed idee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wist ik niet, van de pinksterbloem, ik dacht dan altijd aan Pinksteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie boodschap liet je op het bankje achter!
    Jullie zijn flink bezig geweest hoor, wel lekker als je de energie en zin hebt.
    Jammer hè.. van dat oppassen. Maar niet iedereen is consequent merk ik wel...

    BeantwoordenVerwijderen