vrijdag 30 september 2016

Tote Bag.

Wat doe je tegenwoordig met een oud Perzisch tapijtje ? Je maakt er een TOTE BAG van. Een vriendin van onze dochter had op Ibiza een tas gezien die ze graag wou hebben. Ze stuurde er een foto van en hij leek wel gemaakt van zo'n tapijtje. Haar moeder had er op zolder nog wel een paar liggen en daarmee zijn we aan de slag gegaan, De lievelingskleur van de vriendin is roze en ze zou zelf voor het materiaal voor de zijkant en de hengsels zorgen. Alleen dat kwam er maar niet van omdat ze het ontzettend druk had met wat anders n.l . het regelen van haar bruiloft. Onze dochter bedacht toen dat het misschien wel een leuk cadeautje kon worden en heeft zelf de spullen gekocht. Voor de zijkanten is roze vilt gebruikt en voor de hengsels roze fluweelband dat gestikt werd op stevig beige band. De tas werd gevoerd met blauw spijkerstof ( van een oude spijkerbroek ) waarvan we de twee zakken ook nog konden gebruiken. Altijd handig om kleine snuisterijen in te doen. Omdat er op het tapijtje een slijtage plekje was te zien, hebben we er een grote knoop opgenaaid ( met een roze draad natuurlijk ) Het feest is inmiddels gevierd en de bruid vond de tas helemaal super.

5 opmerkingen:

  1. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er hebberig van word. Wat natuurlijk een slechte eigenschap is, zeker als je net op iemands blog komt en reageert (-: Mij de tas is dan ook een plaatje en ik heb een fetisj voor tassen. Alhoewel ik het behoorlijk weet te beperken: ik heb er 14. Netjes toch?
    Jullie hebben een heel origineel cadeau gemaakt en gegeven!
    Dank je voor je reactie op je blog.
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kan ik me voorstellen, wowwww, wat een gaaf gezicht

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben onder de indruk, wat een prachtexemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen