vrijdag 10 mei 2013

Fietstocht Leuven 3


Met zo'n uitzicht vanuit je slaapkamerraam ( foto links ) wil je elke dag wel wakker worden, toch ? en toen we beneden kwamen stond het ontbijt al klaar op de mooi gedekte tafel. Daarna, op naar Leuven. We konden in Leuven onze fiets stallen in een nieuwe fietsenstalling ( gratis ) midden in het centrum, waar ook een winkel bij was waar we nieuwe banden konden kopen. Ja, en wat moet ik vertellen over Leuven, 'n oude Bourgondische universiteitsstad, thuishaven van studenten waar geschiedenis, cultuur, architectuur, gastronomie en moderne wetenschap verweven zijn tot een onweerstaanbare cocktail. Als je er nog nooit geweest bent, ga erheen en geniet. Wij maakten de stadswandeling, zaten op terrasjes, lunchten in de zon, enfin.......wat je er ook doet, vergeet vooral niet de Kruidtuin en het Groot Begijnhof te bezoeken, beiden de moeite waard.

1 opmerking:

  1. Vrienden op de fiets21 augustus 2013 om 10:24

    Beste Toos,

    In mei waren jullie bij ons te gast als vriend op de fiets en waren jullie een fietssleutel verloren.
    Gisteren hebben we die terug gevonden op het boekenrek. Ik stuur je hierbij mijn mail-adres door. Als ik jullie adres mag weten zal ik de sleutel via de post versturen. Nog een fijne dag.
    Vriendelijke groet,

    Ria Artois
    rartois@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen