vrijdag 30 juli 2021

Crea 2021 - Alfabet - week 15 - O - O-tjes.

Maanden geleden reserveerde ik het boek "Uitgelezen" van Loes Vork bij de bibliotheek. Eindelijk kon ik het ophalen, had echt lang geduurd. Het is een doe boek en er staan allerlei ideeën in, over wat je met en op boekpagina's van een (oud) boek kunt doen. De schrijfster noemt het "Boekselen", een zelf bedacht woord, een samenvoeging van de woorden "boek" en "knutselen". De tip over dit boek zag ik op het blog van een van de deelneemsters aan deze Crea, maar ik weet niet meer bij wie. Laat er nu ook wat instaan over de O. Ik ben maar heel simpel begonnen om alle O-tjes op de pagina zwart te maken. Daarna heb ik de takken van de boom die op de boekpagina stond verlengd en van O naar O laten lopen. Een pover begin, maar een begin.

Op de pagina ernaast maakte ik alle O-tjes groen en toen ik de woorden Oliviers en Olives zag, was het niet moeilijk om daar wat mee te doen. Allemaal nog vrij simpel en daar is het ook bij gebleven. Ik maakte op nog een pagina alle O-tjes Oranje, tekende er een grote O op en met een sjabloon nog het woord Oefen. Want om er echt wat van te maken, zeg ik dat tegen mijzelf, Oefen, Oefen en blijf Oefenen.




 

12 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk en zeer verrassend, wat kleur doet! Oefen lekker verder en hopelijk mogen we meegenieten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ik wist niet dat ze ook een boek geschreven heeft, kende wel haar website... Maar ze heeft deze techniek erg goed in de vingers en ik vind het leuk ook! Ik geloof dat Josephine haar ook wel eens heeft genoemd...
    Je hebt leuke pagina's gemaakt, Toos. Gewoon je eigen stijl erin gebracht. Ik krijg meteen zin om dit ook weer op te pakken...
    Fijn weekend, groetjes van Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Boekselen ken ik, maar deze manier van uitwerken nog niet. Wat een leuk idee om alle o's in te kleuren en te verbinden met elkaar. Mooi ook zoals je verschillende uitwerkingen hebt gemaakt.
    Misschien zie je deze manier van werken nog wel eens bij mij terug ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je oefingen baren al kunst. Ooit wilde ik een workshop bij haar volgen maar door communicatiemisverstanden is het er niet van gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O ja Boekselen is heel leuk om te doen, en wat heb je er
    drie fraaie exemplaren van gemaakt Toos. Bij mij begint
    het meteen ook weer te jeuken, haha. Als je eenmaal bezig
    bent krijg je vanzelf steeds meer ideeën. Heel leuk om
    je pagina's te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die ootjes, zo leuk gevonden en dat gecombineerd met die kleur, mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gemaakt, ik ben benieuwd wat je nog meer gaat doen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nooit van gehoord maar wel heel leuk. Ik zie direct ook mogelijkheden voor op school.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enig boek lijkt me dat. En wat heb je er meteen iets leuks mee gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat leuk gedaan!
    Ik denk dat ik dat boek ook maar eens ga reserveren. Ik had er wel van gehoord/gelezen, maar al weer vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, wat heb je hier een mooie uitwerking van gemaakt! Ik denk dat ik dit boek op mijn verjaardagsverlanglijstje ga zetten. Zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen