zondag 9 mei 2021

Vandaag.

 

Het is 's-morgens nog best koud op de fiets, maar vandaag.......heerlijk. We fietsten vanmorgen om negen uur zomaar weg in ons fiets shirt, niks fleece jack, handschoenen of muts. We gingen naar een van onze lievelingsterrassen en onderweg kwamen we een paar dinge tegen die we eerdere keren nog niet zagen, zoals dit houten manneke. Volgens mij is hier de tuin pas veranderd, vandaar natuurlijk. Nog een houten figuur, op een plek waar we altijd stoppen om een banaan te eten, dus die ligt hier ook nog niet zo lang.

Wat ook opviel vandaag, was de bloeiende judaspenning, overal her en der in tuinen, maar vooral zomaar in het wild, langs de kant van de weg. Paars, maar ook wit en waar de witte staat ga ik ont houden, want die wil ik in de tuin. In het najaar er op af dus om de penningen te plukken en het zaad te oogsten.

En dan, last but not least, een mooie boomhut met hangbrug om er te komen, maar ook een touwladder hing er. Gelukkig voor ons was alles nog niet volop in het blad, anders zouden we hem zomaar hebben kunnen missen.





21 opmerkingen:

  1. Ja, wat was het ineens heerlijk weer! De natuur is bij jullie wat verder als hier in het noorden, mooi om er nu lekker van te genieten. En dan ook nog allerlei nieuwe dingen ontdekken... die boomhut is leuk, maar de houten mannen ook allebei heel bijzonder.
    Vandaag weer lagere temperaturen, maar het voorjaar is er toch echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie de Judaspanning hier eigenlijk niet...... Ik heb hier nu de paarse voor het eerst in de tuin en die bloeit ook uitbundig. De witte is inderdaad ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het me lukt om zaad van te oogsten, wil ik je wel wat sturen.
      Deze witte stond in het wild en je weet maar nooit of hij niet ineens plat gemaaid wordt :-(

      Verwijderen
  3. Hier was het bar en boos vandaag. Onweer, regen. Niks aan. Maar bij jullie gelukkig mooi weer, zodat je ons weer een leuk verslag kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je komt eigenlijk altijd wel wat moois tegen op je tochten hè..
    Leuk om je mooie foto's weer te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je herinnert me aan mijn eigen judaspenningzaad. Het is nig niet te laat denk ik

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo dat was een rijke fietstocht aan waarnemingen. Wij wisselden hier met het weer van houding, stoelen buiten, stoelen binnen. Gisteravond de plantjes op een luwe plek gezet. Onweer, wind en plensbuien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, ja onderweg zie je natuurlijk van alles, gezellig :)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jullie zijn heerlijke actievelingen toos, altijd leuk je blog :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O die bank met rustmoment is echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn jullie veel moois tegengekomen Toos,
    enig de houten sculpturen, en dan die boomhut, wowww
    wat een schoonheid. Heerlijk dat jullie zo zonder je
    helemaal in te pakken lekker vrij konden fietsen. Een dagje
    met een gouden randje, heel leuk en mooi allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat 'rust moment' vind ik echt heel leuk. Op zo'n fraaie bank zou ik met plezier mijn boterhammetjes eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. prachtig die bank dat is goed rusten

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Er is genoeg te zien voor de ogen die het willen zien! Leuk om verrast te worden door nieuwe en bestaande dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke bank! Ja, als je er op let zijn er heel veel verschillende.:-)

    BeantwoordenVerwijderen