vrijdag 14 augustus 2020

BLADEREN ... Crea 5220.

Vorig jaar mei volgde ik voor het eerst een workshop ECO-PRINTEN . Dat was erg leuk geweest en in de herfst besloot ik om nog eens te gaan. Met een tas vol BLADEREN ging ik er weer naar toe en was erg benieuwd of de BLADEREN in de herfst nu andere kleuren zouden afgeven. De blaadjes van de (ik dacht varen) zijn na het kookproces geel op de stof gekomen en de rozenblaadjes héél donkerbruin/groen. Ja het is steeds weer een verrassing, maar of dit nu anders is in het voorjaar of in de herfst weet ik nog niet.
Het papier ging niet in de kookpan, maar werd gestoomd, met dit als resultaat. Sommige BLADEREN geven een duidelijke afdruk, andere zijn weer heel vaag, maar je kunt ze altijd wel gebruiken om er kaarten van te maken.

Ook heb ik er een van stof , waar het blad mooi op afgedrukt is, ingelijst en hangt hier aan de muur.








Op linnen is het geprint en C. heeft de passe-partout gesneden en het geheel ingelijst en opgehangen.
Het lijstje komt van de kringloop en volgens mij heet het ook passe-partoutlijstje.
Simpel, maar voor zoiets vind ik ze nog steeds mooi.
Hier staat de brede passe-partout niet helemaal op de foto, omdat het wat naar voren is gehaald voor de duidelijkheid van de afdruk.
Hoop nog eens zo'n workshop te kunnen volgen, maar voorlopig zit dat er i.v.m Corona niet in.

16 opmerkingen:

  1. Wat leuk! Een vriendin van me de ooit zo'n workshop op een beurs, maar was niet enthousiast. Ik zie bij jou hele mooie prints! Leuk dat je er ook kaarten mee maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk om te doen lijkt mij, want spannend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk dat je het aan de muur hebt hangen, wat een prachtig werk!
    De papieren afdrukken zijn ook heel mooi geworden, wat moet het leuk zijn om daar mooie kaarten mee te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ~Wow... wat vind ik dit gaaf! En zoals je het beschrijft...; ik kan wel merken dat je het heel leuk vond! En de resultaten zijn prachtig, onvoorspelbaar en zacht&natuurlijk van kleur.
    Tja, zoiets zou ik ook wel eens willen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Begrijp ik het goed, dat het altijd een verrassing is hoe het uitpakt? Leuke muurdecoratie geworden. Trouwens de kaarten mogen er ook zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wanneer je nog niet weet welk blad welke kleur geeft dan is dat steeds een verrassing. Ook kan het gebeuren dat er kleuren uitlopen en wanneer je de stof te strak of te los oprolt maakt ook weer een verschil. Maar soms geven dingen die je eigenlijk niet goed deed, toch hele mooie structuren op de stof.

      Verwijderen
  6. Absolutely amazing! They are precious works of Art...unique like nature!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is echt prachtig geworden! En alles wat je hiermee maakt is uniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wowww Toos, wat een prachtige resultaten, en het lijkt me
    een heerlijke en spannende bezigheid. De papieren afdrukken
    vind ik super mooi, trouwens het ingelijste exemplaar is
    ook heel fraai geworden.

    Heel fijn weekend,
    groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wel eens over gelezen, maar nog nooit zulke mooie resultaten gezien. Prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi Toos. Je hebt een echt kunstwerk gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat prachtige en verrassende resultaten. En wat een mooi idee om er één in te lijsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke workshop. Staat nog op mijn to do lijstje. Jouw resultaten zijn Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig! Zo een workshop zou ik ook wel eens willen volgen. Knap hoor.

    BeantwoordenVerwijderen