zondag 6 november 2016

Noten op ons pad.

Wij kwamen het nog niet eerder tegen maar DIT ZANGFIETSPAD is inmiddels al het achtste in Nederland. Op het fietspad staan overal muzieknoten en dat ziet er gezellig uit. Niet dat er vandaag uit volle borst werd gezongen en ik ben zelf meer van het neuriën onderweg maar wie weet wordt er in de toekomst, net als bij de opening, nog wat georganiseerd met koren. Dit fietspad, tussen Rosmalen en 's-Hertogenbosch heeft een bijzondere historische betekenis. Het loopt voor een groot deel over de route die het 53e Welsh Regiment in oktober 1944 te voet, al zingend, aflegde. Zij hadden Rosmalen toen net bevrijd en gingen op weg naar 's-Hertogenbosch. Het zangfietspad is een idee van MAPIJE DE WIT ( haha dat lees ik net ) maar voor zover ik weet, geen familie. Op het bord staat: "Geen vreemde pauzes meer in je liedjes omdat er iemand langsfietst". Zij wil hiermee bewustwording creëren van onbenullige schaamtes zoals het zingen op de fiets. Daar zit wat in. Dus ik zou zeggen, kom allemaal hierheen en houd je vooral niet in.

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk, maar de volgende keer ook zelf uit volle borst zingen dan he.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nooit onbenullige schaamte gehad op de fiets, Toos. Hard zingend met de kinderen op de fiets en nu weer met de kleinkinderen. Ook als ik met ze in het dorp loop zingen we vaak. Mensen kijken dan vaak maar glimlachen dan. Zelfs achter de kinderwagen heb ik lopen zingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik ook niet Marthy, ik heb me wat afgezongen met de kinderen en net als jij ook met de kleinkinderen maar nu, als man en ik onze tochtjes maken is het toch vaker neuriën.

      Verwijderen
  3. Ik zong altijd op de fiets en ik heb wat kilometers afgelegd. Een dikke 130.000 (honderddertig duizend) km op mijn racefiets. Op mijn gewone fiets weet ik niet. Ik fietste en zong zelfs in de regen.
    Gewoon dóen (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog nooit tegengekomen zo'n fietspad, maar ik ga ook niet zingen op commando. Ook zonder zangfietspad zing ik wel. Dat gaat vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Ik heb er nog nooit van gehoord!
    Lijkt me wel apart!

    Fijne week.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zit ook altijd te zingen op de fiets en zeker met mijn kleindochter. Geen speciaal fietspad voor nodig dus. Maar leuk vind ik het wel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind het al zo leuk dat fietsers in Nederland steeds "dag" ... eerder "doei" ;-) roepen naar elkaar. En nu gaan ze nog uit volle borst zingen? Dat gaat echt gezellig worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whahahaha ja leuk, ik zit ook altijd te zingen op de fiets en waarom ook niet:-) we doen niks verkeerd toch :-)

    BeantwoordenVerwijderen