dinsdag 26 januari 2016

Stoofpeertjes en glögg.

In het weekend had ik ineens zin in stoofpeertjes. Normaal snijd ik ze in stukken en stoof ze met water, vruchtensap, 'n kaneelstokje en soms met 'n scheutje wijn erbij. Nu had ik gezocht naar een ander recept. Ik zag er een hier maar vond 750 ml rode port toch wat te gortig ( prijzig ook ). Er stond nog een fles glögg ( Zweedse glüwein ) in de kast, dus dat maar eens proberen. Citroen had ik niet in huis, limoen wel, nou dat zou ook wel gaan. De rest ( sinaasappel, laurier, kruidnagel en kaneelstokje ) was allemaal op voorraad. In het recept staat vermeld : koken zonder deksel op de pan ??? Vreemd, maar goed ik heb het toch maar zo gedaan. Resultaat, na 45 min waren de peertjes nog hard. Gelukkig was ik op tijd begonnen en ze konden nog een half uur stoven ( met de deksel op de pan ). Maar voor de rest, ze smaakten verrukkelijk en aangezien ze gestoofd waren in de glögg, dronken we er een glaasje van het ( hete ) kookvocht bij. De bolletjes ijs en het chocolade schaafsel staan niet in het recept, maar ja, was wel lekker.

7 opmerkingen:

  1. Hmm, er staat hier ook nog een fles Gluhwein. Helemaal geen zin meer in. Misschien moet ik er gewoon peertjes bij kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig idee, de glüwein. Er staat bij ons ook een fles te verstoffen. Zo helpen we elkaar de winter door ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn he, een recept veranderen end at dat dan nog lekker is ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig blogje ik zag u via andere blogster,ik kijk naar om meer te lezen...blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  5. he dat hebben wij even gemist. Ziet er heel lekker uit ;-)

    BeantwoordenVerwijderen