donderdag 10 december 2015

Knikengel en 'n nomentje.

Relaxed was gisteren het dagje weg, samen met l'autre Toos. We bezochten het Noordbrabants museum en zagen de tentoonstelling: Hoe van Gogh beroemd werd. en De Nieuwe Vincent een project waarin jonge kunstenaars ( van tussen de 9 en 14 jaar ) masterclasses volgden bij diverse kunstenaars en daarna zelf een eigen werk maakten. De kleindochter van l'autre Toos heeft daar ook aan meegedaan en er hangt een prachtig schilderstuk van haar, waar we natuurlijk op hebben gestemd ( ze had het ook echt verdiend )  Een goed initiatief. Hier genoten we van een heerlijke lunch ( we kozen het gerecht "Nomentje"). Ik had er over gelezen op het blog van Vlijtig. En omdat we nu toch in 's-Hertogenbosch waren zijn we nog naar de Kerststal in de Sint-Jan gaan kijken. Zou de knikengel er weer zijn ? Ja hoor, hij is er nog steeds. Puur jeugd sentiment, want als klein kind stopte ik er al geld in om te zien hoe aardig hij dankbaar met zijn hoofd knikte.

2 opmerkingen:

  1. Dat leest als een heerlijke dag en wat fijn dat er tradities zijn die blijven.
    Ik wilde graag naar de tentoonstelling Botanische Kunst in hetzelfde museum en zie nu dat morgen mijn laatste kans is. Wanneer mijn zonen ouder zijn zal het er wel meer van komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat Nomentje ziet er heerlijk uit!! Vincent van Gogh ken ik vooral van de kunstgeschiedenislessen die ik op de middelbare school had. Hij heeft heel wat moois gemaakt. De knikkende engel ken ik dan weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen