zondag 2 november 2014

Magie.

Mijn speldendoosje met kussen was al heel lang aan vervanging toe. Het kussentje was helemaal verpulverd en dus lagen de spelden los in het doosje dat dan ook regelmatig op de grond viel, enfin.....je kent het wel. Ja, ik weet dat ik best wel een speldenkussen zelf had kunnen maken maar het kwam er gewoon niet van. Een paar weken geleden, op de markt, vroeg ik bij een kraam met fournituren naar een nieuw speldenkussen. Maar mevrouw toch, zei hij, dat is helemaal uit de tijd.
Ze hadden nu een speldenmagneet. Nou, ik ben er helemaal blij mee. Hij trilt onder het naaien niet van de machine en de spelden blijven er goed op liggen. En mocht er toevallig toch een op de grond vallen, even de magneet erboven houden en ze vliegen er naar toe. En last but not least, onze kleinkinderen vonden het "magic".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten