woensdag 6 november 2013

Regen, Blond en cranberrycake

Maandag bakte ik deze cranberrycake en omdat er nog wat over was namen we die gisteren mee toen we moesten oppassen. Wat is dat vroeg onze kleinzoon, cranberrycake zei ik. Dat lust ik niet was zijn reactie. Het lijkt op cake met krentjes zei ik, alleen zijn deze rood proef maar eens. In een mum van tijd had hij z'n snee op.....mmmm.
En ik.....ik zag bij m'n dochter het allereerste tijdschrift van "Blond" liggen en heb, om in de sfeer te blijven, de tafel ook maar meteen gedekt met haar "Blond" servies. Een genoeglijke koffiepauze op deze druilerige dag.
Voor de cake gebruikte ik gewoon het basis recept, 200gr zelfrijzend bakmeel, 200gr suiker, 200gr boter, 4 eieren en een zakje vanillesuiker. Daar doorheen spatelde ik 1 afgestreken eetlepel koekkruiden, 4 theelepeltjes bakgember en 150gr gedroogde cranberry's. 1 uur bakken in een voorverwarmde oven op 150º.

1 opmerking: